Joel
    Jag vill studera på komvux o få studiestöd så jag kan flytta hemifrån. Vill helst bo i Göteborg o studera på komvux i Lerum i vår sen i höst byta till komvux i Göteborg. Finns de möjligheter till detta?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om det är på gymnasienivå som du vill läsa kurser på komvux, då är det Komvux i den kommunen som du är folkbokförd i, som du ansöker hos om plats på kurser. Bo kan du i en annan kommun; studieplats på komvux ger inte automatiskt någon bostad, utan man söker bostad på vanligt sätt - genom att ställa sig i bostadskö och/genom kontakter eller så köper man bostad, om man har råd.

    Studie- och yrkesvägledare