Ehlin
    Hej, jag har precis börjat på gymnasiet och trivs än så länge väldigt bra. Jag går samhäll på fridagymnasiet i Vänersborg. Jag har ännu inte haft idrott. Förr vet jag att dom har haft någon typ av specialidrott. Jag undrar om man kan ha det på en vanlig skola. Jag tränar och tävlar en hel del. Har egen gård med många hästar. Ska jag kolla med min idrottslärare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Jag kan inte se att /fridagymnasiet Skulle erbjuda specialidrott men fråga syv på din skola och du får givetvis fråga även lärare i idrott.

    Idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs på alla nationella svenska gymnasieprogram men den kan läsas senare än i åk1... det är olika på olika skolor. Sedan brukar skolorna erbjuda ännu minst en Idrottskurs som valbar. Fråga på din skola och lycka till med dina studier!

    Studie- och yrkesvägledare