Karl
    Jag undrar vilken urvalsgrupp jag placeras i när jag söker till högskolan om jag har ett tillräckligt bra högskoleprovsresultat men ändå en komplettering som jag tvingats läsa upp? Hamnar jag i högskoleprovsgruppen eller i kompletteringsgruppen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Karl!

    Du prövas både i HP-urvalsgruppen och i BII (kompletterings) gruppen.

    I HP gruppen prövas du med resultatet av högskoleprovet och i BII gruppen prövas du på dina betyg. Du har, alltså, två chanser att komma in.

    Hälsningar

    Mikael SYV