melis
    Hej! Om man har A i alla ämnen förutom 8 stycken, tror ni det finns en stor chans att man gör prövningar i de 8 ämnena, når A i de också och kommer in på läkarprogrammet? har man garanterad plats i läkarprogrammet om man lyckas med det?
    tack på förhand

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Garanterad plats kan man inte få. Om du har kunskaper motsvarande A betyg i kurserna, borde du få betyg A i varje kurs. Antal prövningar spelar ingen roll för varje prövning sker oberoende av de andra prövningar. Lycka till!