Anna-Karin
    Hej, om min dotter väljer att gå Handels och Administrationsprogrammet - vilka tillval kommer hon behöva göra för att få grundläggande behörighet till högskolan?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anna-Karin,

    för att få grundläggande behörighet på HA >>

    för att slippa läsa Utökat program.
    Men elever på yrkesprogram har också rätt att läsa de kurser som krävs för grundläggande behörighet (alltså, Engelska 6 och Svenska 2 och 3) som extrakurser, U-kurser, utöver programmet (för att inom programmet läsa andra kurser, fler yrkeskurser, om de så önskar).